16 aprilie 2012

Curs – “Tehnici de terapie in tulburarile de spectru autist” – Galati - Informatii actualizate


STRUCTURA CURSULUI
1.      Identificarea si intelegerea aprofundata a caracteristicilor copiilor cu tulburari de spectru autist:
  • Particularitatile limbajului;
  • Dezvoltarea cognitiva;
  • Caracteristici comportamentale;
  • Tulburarile de integrare senzoriala;
  • Dificultati in relationare/ socializare;
  • Principii generale: recompensare, extinctie, pedeapsa;
  • Reguli generale de modelare a comportamentului;
  • Sistemul de recompensare;
  • Lucru in Discrete Trial;
  • Tehnici: promptare, modelare, analiza sarcinii;
  • Evaluarea situatiei de invatare;
  • Reguli de invatare/ masterare;
  • Stabilirea obiectivelor functionale;
  • Comunicarea functionala.
  • Cum alegem programele de terapie?
  • Prezentarea programelor terapeutice pe etape de dezvoltare.
  • Analizarea programelor terapeutice in functie de abilitati;
10.   Esec vs reusita: am facut totul “ca la carte”, de ce nu se vad rezultate?
  •   Intelegerea si implementarea gresita a tehnicilor;
  •  Nerespectarea regulilor de catre toti cei implicate in terapie;
  • Lipsa consecventei;
  • Sarirea peste pasi;
  • Lipsa recompenselor;
  •  Factori ce tin de copil: varsta, potential, autostimulari.
11.  Generalizare si mentinere.
12.  Prezentarea sistemului de tokeni;
13.  Tehnici de utilizare a recompensei (Differential reinforcement, Positive reinforcement, Negative reinforcement, Differential Reinforcement for Other behaviors, Differential Reinforcement for Alternative behaviors);
14.  Integrarea copiilor cu tulburari de spectru autist in gradinite si scoli normale:
  • Cunostinte necesare “umbrei” in vederea integrarii copilului cu tulburare de spectru autist in gradinita/scoala;
  • Atributiile educatoarei – ce trebuie sa faca educatoarea atunci cand are in clasa un copil cu tulburare de spectru autist?
  • Abilitati/achizitii minime necesare copilului pentru a incepe lucrul la gradinita;
  • Obiectivele generale de atins in scoli/gradinite si modalitati de interventie pentru atingerea lor;
  • Relatia intre dezvoltarea cognitiva, teoria mintii si integrarea sociala;
  • Modalitati de prompt la gradinta/dependenta de prompt/reducerea prompului – cand se retrage „umbra”?
  • Comportamentele neadecvate in grupul de copii si modalitati de interventie;
  • Colectarea datelor referitor la comportamentele neadecvate si abilitatile care trebuie dezvoltate la gradinita/ scoala;
  • Sistemul de recompensare si aplicarea lui la gradinita/ scoala;
  • Diferente in stabilirea obiectivelor integrarii copiilor cu Sindrom Asperger/ autism inalt functional si a celor cu autism infantil sau retard asociat;

Un comentariu:

  1. Buna ziua. As vrea sa stiu daca mai aveti organizate cursuri pentru luna iulie. As vrea si eu sa ma inscriu!

    RăspundețiȘtergere

TE RUGĂM SĂ NE SPUI OPINIA TA !