Astfel, alături de Daisy, minunatul ei căţel antrenat în acest sens, în fiecare miercuri ne propunem să-i ajutăm pe copiii cu autism din Asociaţia de Sprijin pentru Părinţi şi Copiii cu Autism Galaţi, prin intermediul terapiei asistate prin animale. Şi asta pentru că interacţiunea cu animalele poate ajuta copiii cu autism să se dezvolte mai bine fizic şi îmbunătăţeşte puterea lor de coordonare şi abilităţile fizice.
Câinii folosiţi în terapia cu animale sunt special antrenaţi pentru a avea grijă de copii, pentru a-i ajuta în diferite situaţii. În plus, câinii pot ajuta la efectuarea unor exerciţii care dezvoltă capacitatea motorie (cum ar fi alergatul, săriturile etc.), dar şi la efectuarea de exerciţii legate de vorbire. Comenzile executate la rostirea anumitor cuvinte cresc foarte mult încrederea în sine a copilului.
Un studiu, publicat recent în Jurnalul de Vest de Nursing de cercetare a din SUA, a analizat efectele de a interacţiona cu câini la copiii cu tulburări din spectrul autismului. Pentru acest studiu, copiii au fost expuşi la o minge, un câine de pluş sau un câine adevărat, sub supravegherea unui terapeut. La finalul programului, copiii care s-au jucat cu câinele au fost într-o stare de spirit mult mai bună şi au fost mai conştienţi de împrejurimile lor decât copiii care au fost expuşi la minge sau la câinele de jucărie.Terapia asistata de animale este o terapie complementară. Este o formă de terapie care împrumută principii şi tehnici din mai multe discipline şi metode terapeutice: psihoterapie cognitiv-comportamentală, teoriile psihodinamice ale psihoterapiei, psihopedagogie specială, kineto-terapie, terapie prin joacă, etc. Animalul poate fi folosit în primul rând pentru a facilita relaţia terapeutică în stadiile ei iniţiale.
Foarte pe scurt, un copil care ia pentru prima oară contact cu un adult (un
terapeut) va tinde să acorde mai multă încredere adultului dacă acesta e
însoţit de un animal pe care copilul il percepe ca fiind prietenos.
În al doilea rând,
animalul poate servi drept agent de motivaţie. Copilul va fi mult mai motivat
să accepte participarea la un exerciţiu, altfel plictisitor să zicem, dacă
acelaşi exerciţiu se desfăşoară în prezenţa sau cu participarea unui animal.
În al treilea rând,
animalul poate servi drept obiect de proiecţie. Copilul poate proiecta multe lucruri
pe care nu le poate exprima altfel, pe câine. Din acest punct de vedere, câinele
poate fi un instrument educaţional fantastic. În acelaşi context,
animalul poate căpăta rolul de "prieten special", un confident
imparţial în prezenţa căruia copilul se poate simţi în siguranţă să dezvaluie lucruri pe care nu le putea exprima în mod normal.
Printre cele mai citate beneficii în literatura de specialitate se numără îmbunătăţirea abilităţilor de socializare şi comunicare. Astfel, câinele, cel mai bun prieten al omului, poate fi cu adevărat cel mai bun prieten al copilului, conform unor studii privind interacţiunea dintre ei si copiii cu autism.
Mulţumim, Dora, mulţumim Daisy !
Imagini despre terapia asistatp prin animale la APCA Galati (Asociaţia de Sprijin pentru Părinţi şi Copiii cu Autism Galaţi) veţi putea găsi pe pagina noastră de FB: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.520857057949507.1073741836.287841421251073&type=1
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
TE RUGĂM SĂ NE SPUI OPINIA TA !